On-page SEO jako tajniki pozycjonowania
Czynniki SEO, które mają wpływ na pozycjonowanie strony, można podzielić na on page (związane z samą stroną) i off page (te poza stroną, które oddziałują na nią). Oczywiście, w celu osiągnięcia najlepszych wyników z zakresu pozycjonowanie stron kraków stosuje się obie formy, dzięki czemu można uzyskać efekty w krótszym czasie i będące bardziej stabilne.
Główne grupy czynników on-page SEO:
· Content, czyli wszelkie treści (głównie tekstowe, ale także grafiki, animacje, itp.)
· Układ (rozmieszczenie treści na stronie, linki pomiędzy zasobami)
· HTML (budowa strony)
Kwestie sporne wokół optymalizacji i pozycjonowania
Wielu specjalistów seo ma sprzeczne zdanie na temat wpływu poszczególnych czynników na realny poziom pozycjonowania stron. W rzeczywistości nie jest prosta ocena, czy poszczególnie działania mają faktyczny wpływ na pozycję strony. Wynika to z nieustannie zmieniającego się otoczenia oraz warunków w związku ze zmianami algorytmów, wyszukiwarek i trendów. Należy pamiętać, że skupienie i poprawa jednego czynnika SEO będzie miała wpływ na pozostałe czynniki, a także na zewnętrzne elementy. Do zmiennych zewnętrznych zaliczymy:
· profil linków;
· optymalizację stron konkurencji;
· algorytmy Google i wyszukiwarek;
· zachowania użytkowników;
To prowadzi często do wyciągania zbyt pochopnych wniosków. Na przykład wielu seo specjalistów w pewnym momencie spostrzega, że rozpoczęcie działań w Google AdWords wywołuje zwiększenie ruchu z wyników organicznych. Jednak nie jest to jednoznaczne z skuteczniejszym pozycjonowaniem strony, ale z częstszym jej wykorzystywaniem.
Prawdą jest, że dla uzyskania najefektywniejszego pozycjonowania kraków należy cały czas utrzymywać płynny proces SEO, stosując najlepiej obie metody – on-page i off-page. Należy tworzyć zoptymalizowaną treść pod różne tematy i uwzględniać frazy kluczowe, a także kształtować optymalną strukturę serwisu oraz pozyskiwać linki.